Cursus: Voelen als kompas

Je lijf en hoofd kunnen signalen geven dat je eigenlijk naar iets anders verlangt. Bijvoorbeeld in je studie, werk of relatie. Soms zijn die signalen duidelijk, soms slechts een sluimerend gevoel dat er iets niet klopt. Maar wat dan? Het antwoord ligt niet in de maalstroom van gedachten, in tijdschriften, of in wat vrienden, collega’s of familie vinden.

Voelen als kompas geeft inzicht in de relatie tussen aandacht, gevoel en werkelijkheid. Je ontwikkelt je inzicht in hoe je aandacht wordt gestuurd en de invloed daarvan op hoe je je leven ervaart. Hierdoor ontstaat ruimte om verbinding met je gevoel te maken, en met wat echt over jou gaat. Als je naar beneden scrollt, kom je bij ‘onderwerpen’ voor wat meer detail over de inhoud.

Uitleg over een thema wordt gecombineerd met ervaringsgerichte oefeningen. Er is ruim aandacht voor je eigen vragen en ervaringen. Een groep bestaat uit maximaal vier deelnemers.

In overleg kan het cursusprogramma ook in de vorm van 1-op-1 begeleiding plaatsvinden, met aangepaste investering. Neem gerust contact op voor meer informatie.

 

kompas_gaia

 

Onderwerpen
  • Ziel, persoonlijkheid en een wereld van polariteiten
    Met ziel en persoonlijkheid leven we in een wereld vol tegenpolen: wat voor invloed heeft dat op je aandacht?
  • Voelen en emoties
    Wat is voelen, wat zijn emoties, en wat hebben ze met elkaar te maken?
  • Aandacht en energie
    Hoe werkt aandacht en wat doe jij met jouw aandacht?
  • Bewuste en onbewuste wil
    Wat zijn de bewuste en onbewuste wil? Wat is de reden dat ze zo belangrijk zijn voor voelen wat je echt wilt?
  • Verlangens, belangen en intenties
    Hoe werken verlangens, belangen en intenties samen? En hoe sturen zij jouw aandacht?
Duur

5 bijeenkomsten van 2,5 uur:

Locatie

Kogelbloemstraat 34, ’s Hertogenbosch

Data

Er zijn nog geen nieuwe data. Heb je interesse, neem vooral contact op, dan kijken we wat mogelijk is.

Investering

€210,- (incl. BTW)

 

Voor jou?
  • Als je inzicht wilt in waar je aandacht en energie heen gaan;
  • Als je (weer) eens zou willen voelen wat je eigenlijk verlangt;
  • Als je je grenzen beter wilt aanvoelen en aangeven;
  • Als je meer zou willen voelen en minder denken;
  • Dus… als je graag bewuster richting wilt geven aan werk, studie, relaties of iets anders;
  • En… als je je hier niet in herkent, maar wel nieuwsgierig bent naar de onderwerpen.